heb spriraal kan dat verminderen van sex zijn

ik heb nu heel lang al de spiraal maar mij zin in sex is weg
en gevoel is ook weg
wie heb dit ook en wil met mij over hebe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal heeft dit wel met je hormonale gesteldheid te maken. Veel vrouwen ervaren regelmatige schommelingen van hun libido, die de normale veranderingen van hun hormoongehalte tijdens de cyclus weerspiegelen. Diverse psychische problemen kunnen zowel bij mannen als vrouwen voor een verminderd libido zorgen. Dit kunnen angststoornissen zijn, depressie, stress, en algemene problemen in de relatie. Een verminderd libido kan een bijwerking van bepaalde anticonceptiepillen, antidepressiva en pillentegen hoge bloeddruk, zoals bétablokkers. Veel alcohol drinken vermindert het libido ook. Andere mogelijkheden zijn ziekte en vermoeidheid, maar ook een aantal zeldzame genetische afwijkingen, zoals het syndroom van Klinefelter, dat alleen bij mannen voorkomt en waarbij er weinig geslachtshormonen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij hoort dat niet, zijn er andere klachten? Of stress? Of slik je misschien medicijnen? Bespreek dit anders met je huisarts. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf een maand of twee gestopt met de anticonceptie en heb sindsdien een libido waar je u tegen zegt..! :) Zou dus heel goed kunnen dat je verminderde zin in seks iets te maken heeft met je spiraal.