Hoe zorg ik ervoor dat ik eerder op sta?

Ik moet elke dag om half negen beginnen en ik ben ook altijd op tijd. Ik woon 10 minuten van mijn werk af. Ik vertrek dus meestal rond kwart op 8. Ik sta dan meestal op rond 10 voor 8, omdat ik echt van slapen hou.

Maar ik had liever gehad dat ik rond 7 uur op zou staan, dan kan ik nog fijn eten ( hier heb ik nu smorgens geen tijd voor) en tv kijken. Is veel beter dan dat gehaastte.

Ik heb op tijd naar bed gaan al geprobeerd, dit heeft geen effect.
Iemand nog ideeen hoe ik toch eerder op zou kunnen staan?

:-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Gewoon de wekker om 7 uur laten aflopen, en dan direct je beide benen uit bed zwaaien. Dat zal in het begin moeilijk zijn, maar je moet gewoon doorzetten. Na twee weken ben je daar echt aan gewend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn wekker begint al om half 7. geen succes dus

Het beste antwoord

Koop een wekker en zet deze ver van je bed af. Als hij afgaat moet je wel uit bed om hem uit te doen, en dan ben je gelijk over die ''drempel'' heen!

Toegevoegd na 1 minuut:
en daarna gelijk aankleden en gaan eten, niet terug in bed gaan want dan kom je er echt niet meer uit. Ook opschieten, want ik merk het zelf ook wel eens dat ik denk'' ooh ik heb nog genoeg tijd'' en vervolgens te laat kom.. Dus uit bed, wekker uitdoen, en op een redelijk tempo aankleden!

Toegevoegd na 3 minuten:
Of: als je een radio hebt is het helemaal makkelijk! Zoek een keihard nummer op (liefste heavy metal) en stel de radio in op ''alarm''. Als hij dan afgaat, wil je niet dat het hele huis wakker wordt dus sprint je uit bed om hem uit te doen! werkt bij mij ook goed. Als dit allemaal niet lukt, zet dan een beker koud water boven je hoofd. Als je jezelf er op betrapt niet uit bed te gaan, gooi gewoon dat water over je gezicht! Geheid dat je dan in 1 klap wakker bent:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja deed ik ook vroeger, aan de andere kant van de kamer :p maar af en toe had ik toch de neiging om weer terug te gaan haha ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (7)

Mijn ouders hebben iemand ingehuurt om me wakker te maken. Maarja misschien heb je dat geld niet en dan zou ik een wekker kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk heel simpel. Gewoon de wekker zetten en er direct uitgaan.

Een uur eerder opstaan heeft zoveel voordelen. Je lichaam kan langzaam op gang komen. Je kunt je rustig voorbereiden en wat eten.
Je dag loopt minder stressvol en als je 's avonds thuis bent, ben je veel minder moe.

Als je dat een weekje volhoudt, dan gaat het vanzelf en wil je niet meer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wekker kopen die je verplicht om op te staan.. er zijn wekkers die als een puzzel uit elkaar barsten en die pas ophouden met de herrie als je de puzzel weer heel hebt. of een mat naast je bed en de wekker houdt dan pas op als je er met twee voeten op staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn ook wekkers die zich verstoppen in je kamer en dan moet je ze eerst gaan zoeken en dan pas uitzetten. awesome
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Die heb ik wel eens gezien, met wieltjes. Dan moet je er achteraan rennen, haha.
Ik zet mn wekker altijd een halfuurtje eerder, nog even lekker blijven liggen helpt mij om rustig wakker te kunnen worden!
Ik kan het me wel voorstellen dat sommige mensen hier juist heel lui door worden, maar bij mij persoonlijk werkt het. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeg avondeten en 's avonds niets meer eten, zorgt dat je 's ochtends vroeg wakker wordt van de honger en je drang om op te staan en te eten daardoor groter is dan je drang om te blijven liggen.
Voor sommige mensen werkt dat.
Je moet dat uiteraard alleen doen als je daarmee wel voldoende eet; als het je zonder laat eten niet lukt om voldoende en gezond genoeg te eten, is het geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denken dat 7 uur 8 uur is in je gedachten .
gewoon de wekker zetten om 7 uur en hopsa opstaan .